Sezon 2014/2015
Piotr Michalak: Zaginione miasto
Pewnego razu miasto
gubi duszę. Na jej poszukiwanie wyrusza dwójka nastoletnich
detektywów znanych z Zaginionych prezentów, którymi tajemnicza siła miota w czasie i przestrzeni.
Na swojej drodze spotykają ludzi, którzy w przeszłości wywarli
wpływ na rozwój naszego regionu i z ich pomocą starają się
odnaleźć zagubioną duszę miasta. Czy im się to uda? Czy raz
straconą duszę można przywrócić? I co to jest owa mityczna dusza
miasta? Na te i inne pytania
stara się odpowiedzieć grupa wrzesińskiej młodzieży, która przygotowała
spektakl w ramach projektu Dwóch Teatrów Na
tropach aktywności obywatelskiej. Dla
tych młodych ludzi będzie to pierwszy występ sceniczny, tym
bardziej ważny, że spektakl został osnuty na wymyślonych przez
nich historiach, opowieściach o prawdziwych ludziach, którzy kto
wie, może kiedyś przeżyli przygody podobne do tych opowiedzianych
w przedstawieniu.
Reżyseria: Piotr Michalak
Sezon 2013/2014
Piotr Michalak: Zaginione prezenty
Pierwszy w repertuarze Dwóch Teatrów spektakl dla dzieci. Akcja Zaginionych prezentów rozgrywa się we Wrześni. W wigilijny wieczór ktoś kradnie dzieciom gwiazdkowe prezenty. Policja nie ma pojęcia, co w tej sytuacji zrobić i wtedy do akcji wkracza dwójka młodych detektywów - rezolutna Szerloka i jej wierny asystent Łotson. W swojej pogoni za złodziejami zapuszczają się w nocne uliczki Wrześni, trafiają do czarodziejskiej krainy, gdzie poznają gadającego Pingwina, stoczą mrożący krew w żyłach pojedynek ze złą czarownica Moriartą i uwolnią z lochów świętego Mikołaja. Ale czy znajdą tytułowe zaginione prezenty? Mecenasem spektaklu jest firma APP
Premiera: grudzień 2013
Reżyseria: Piotr Michalak
Łukasz Szteleblak: Oddzwonimy do pana
To pierwszy z przenoszonych na deski dramatów wyróżnionych w konkursie na peryferyjny dramat współczesny, który zorganizowaliśmy w poprzednim sezonie. Sztuka jest zapisem relacji czwórki zupełnie sobie obcych ludzi postawionych w sytuacji niezwykłej rekrutacji. Konkurencja o posadę obnaża prawdziwą naturę drobnego złodziejaszka, zdewaluowanej inteligentki, pijaczki oraz tajemniczego Milczka. Rekrutacyjny test bezlitośnie pokazuje kruchość norm społecznych, cywilizacyjnej pozłoty, na plan pierwszy wysuwając cynizm i chciwość. Oprócz wspomnianej czwórki głównych bohaterów widz będzie miał okazję obserwować galerię postaci pobocznych, dopełniających ogólnego wizerunku ludzi prowincji i tego, jak są postrzegani przez korporacyjnych kacyków.
Premiera: 7 czerwca 2013
Reżyseria: Piotr Michalak
Sezon 2011/2012
Farsa z życia prowincji. Sztuka piętnuje bigoterię, fałszywą moralność, a przede wszystkim pokazuje głupotę i arogancję prowicjonalnych kacyków rozmaitego szczebla i proweniencji, którzy utrzymując feudalne stosunki szef-podwładny, władza-obywatel, za nic mają standardy demokracji i społeczeństwa obywatelskiego.
Premiera: 27 kwiecień 2012, godz. 20.00,
Reżyseria: Piotr Michalak
Scenografia: Radosław Karbowiak
Mecenas scenografii: Techpak
Reżyseria: Piotr Michalak
Scenografia: Radosław Karbowiak
Mecenas scenografii: Techpak
Pasja. Od cierpienia do chwały
Widowisko pasyjne wykorzystujące teksty z Nowego Testamentu. Pomysłodawcą jest Radosław Karbowiak. Scenopis i reżyseria Piotra Michalaka, choreografia Natalii Bąkowskiej. Spektakl opowiada historię męki Chrystusa transponując Jego poświęcenie w czasy współczesne. Współczesny kostium podkreśla, że śmierć za nasze grzechy ma miejsce codziennie, że poświęcenie dokonuje się na naszych oczach, że każdy z nas może być Chrystusem. Główną rolę w widowisku odgrywa ruch i muzyka. Melodie sefardyjskich Żydów, średniowieczne pieśni z czasów Alfonsa XII, arabskie pieśni żałobne towarzyszą pierwszej części spektaklu, by w drugiej ustąpić miejsca kompozycjom klasycznym (Mozart, Hendel) i współczesnym (Górecki, Apocalyptyca). Ruch także prowadzi nas przez tradycję wystawienniczą – od średniowiecznych misteriów, poprzez barokowe psychomachie (walka Anioła z Szatanem nad ciałem Jezusa), współczesne ujęcia historyzyjące (wierność tradycji żydowskiej), aż do symbolicznego tańca nowoczesnego.
Premiera: 22 kwietnia 2011
Reżyseria: Piotr Michalak
Choreografia: Natalia Bąkowska
Scenografia i współpraca koncepcyjna: Radosław Karbowiak
Widowisko taneczno-słowne przygotowane z okazji Nocy Świętojańskiej wg pomysłu Leszka Burzyńskiego. Scenariusz i reżyseria Piotr Michalak, choreografia Natalii Bąkowskiej. Osią dramatu jest konflikt pomiędzy ustępującym politeizmem, a coraz silniejszym chrześcijaństwem. Akcja rozgrywa się w dwóch planach: mitycznym (wiedźmy i ich próby pomieszania szyków bohaterom) i realnym (perypetie miłości powracającego z wojny na wschodzie Ziemowita z rodziny pogańskiej i Miłki - chrześcijanki). Spektakl obfituje w żywiołowe tańce wiedźm nawiązujące stylistyką do Święta wiosny Strawińskiego, a ideą do wiedźm Szekspira. Choreografia to nowoczesny taniec wykonywany do tradycyjnej muzyki ludowej Słowian z terenów Polski, Ukrainy i okolic Archangielska, a partie wiedźm to punkowo-transowe rytmy bazujące na tradycyjnej syberyjskiej muzyce szamańskiej i mongolskim śpiewie gardłowym.
Premiera: 25 czerwca 2011
Reżyseria: Piotr Michalak
Choreografia: Natalia Bąkowska